Tuesday 3 July 2018

SANTAI SHAWAL 1439H-CHAMANG WATERFALLS,BENTONG

Sambungan dari sini


Selepas check out dari Happy Paradise,kami bergerak ke penginapan seterusnya di Acacia Retreat.Oleh kerana waktu yang dibenarkan untuk check in di Acacia lambat.. pukul 3 petang...jadi kami bergerak ke Chamang Waterfalls dulu.

Semalam mandi air sungai di Janda Baik...jom mandi air terjun pulak.Dah alang-alang sampai Bentong ni..

Chamang waterfalls ni dalam 44 km dari Happy Paradise...agak jauh.Tapi dari Chamang ke penginapan seterusnya,Acacia cuma 19km.Oklah tu..

Jalan menuju ke Chamang...relatively safe & easy to get to.Towards the waterfall,the mobile network coverage just diminishing..



Ok...bayar dulu sebelum masuk.RM2 untuk dewasa & RM1 untuk kanak-kanak.Murah tu..

So conveniently located,that u don't need to trek to get to waterfall.The car park is literally next to the waterfalls.Banyak bangku-bangku dan meja disediakan.Semua dalam keadaan baik..





Cari port untuk menembak..
Tak nampak pulak gerai-gerai menjual makanan.Oppps!Raya kan?..

Kami masuk ke public toilet untuk bersalin pakaian.Eeeee kotornya!Selalunya memang macam tu lah Malaysia ni..asal free jer dan takde orang jaga...memang tak reti nak jaga kebersihan.Cleaner pun tak de...



Kami teruskan jugak dengan misi mandi-manda kami.Phew!Sejuk dan bersih airnya.Tapi,arus sangat kuat.Be careful & parents should really be watchful of the smaller kids..

Hati-hati..batu licin




Lepas mandi...jenguk jap kat jambatan gantung.Cantik...snap foto2 sket..










Selesai mandi..perut pun dah berkeroncong.Masa untuk lunch.Mana lagi nak tuju kalau dah kat Bentong ni?Lemang To'ki semestinya.








Repeated this place..after our previous trip few months ago..

Then,perjalanan diteruskan ke destinasi seterusnya..

No comments:

Post a Comment