Sunday 13 December 2015

A Dream Come True

Assalamualaikum.....Praise to Allah that we are able to meet again in this travelblog...
Selepas berjaya menjejakkan kaki ke Istanbul pada December 2013, ..I bagi masa 5 tahun kepada diri sendiri untuk cuba mengembara ke New Zealand....Sudah tentu task untuk ke Negera tempat pergambaran movie LOTR ni bukan mudah...terutama dari segi cost keseluruhan yamat tinggi. Flight tiket sahaja...melebihi Rm3300 (MAS)...itu pun ke Aukland....belum masuk ground arrangement lagi...Makanan halal yang sukar diperolehi.
Idea untuk ke New Zealand ni diperolehi selepas secara tak sengaja melihat blog "Percikan Kenangan" yang ditulis  my old friend masa Matrik SAS dulu,Saudara Amran Mohamad. So dari situlah preparation dan Irtenary dirangka...So akhirnya pada 1hb Disember bermulalah Pengembaraan Ke Bumi Allah yang terakhir sekali dijumpai manusia selama 9 hari.

Magnificeint view of the Highway SH2.


My Home..My Ride...Is A Mercedez Benz...Maui Riverside Motorhome


Journey to Edoras'Hakatere Potts Road"

I always dream of  capturing image like this

Right Infront of our 1st Camping site"lake Tekapo"

Lake Clear Water' 7km from Edoras"

http://www.shutterstock.com/g/Casa+nayafana?rid=3696461
Lake Tekapo in the morning" Noticed the blue postercolour lake water was not there"

Insya Allah in the next episodes , I will share my experiences day by day with the helps of my beloved wife and children who collected datas for the journeys ..As for the beginning lets enjoys the photos which were selected randomly as a teasers..
Photos were taken from Canon Eos 700D and Fuji X30...and not to forget my son One Plus One and ever trusted Samsung S4.

2 comments: