Sunday 8 December 2019

LAYTH HOMESTAY,TANAH MERAH,KELANTAN #AIRBNB



Cuti sekolah baru-baru ni,kami sempat fly ke Kelantan menaiki Malindo Air dari Melaka International Airport,Batu Berendam.He he...international lah sangat..airport pun kecik jer.

Kami di Kelantan selama 3 hari 2 malam jer,kerana ada jemputan perkahwinan anak saudara di Tanah Merah.Kami stayed kat Tanah Merah semalam dan Kota Bharu semalam..Tak banyak berjalan..shopping atau makan-makan,memandangkan short trip.......dan keadaan musim tengkujuh masa ni.

Cuma nak share pasal accomodation yang kami sewa di Tanah Merah ni...in case ada sape-sape yang nak datang ke sini.Yang kami browse..cuma ada 1 hotel jer kat Tanah Merah ni,iaitu Hotel Humairah.Hotel tu sangat strategic,kat tengah-tengah bandar...cuma bilik yang paling besar (family room) memuatkan hanya 1 queen dan 1 single beds..memang tak cukuplah untuk kami 4 beranak.

We managed to book Layth Homestay,via airbnb.

Homestay ni terletak di rumah kedai,di tingkat atas Nurul's Cafe & Laundry.Jadi,kalau nak tau direction..sila set kan ke location Nurul's Cafe ni.Senang jer nak cari.



Dekat sangat dengan Masjid Tanah Merah..dalam 300 meter,boleh jalan kaki je.

Homestay dengan konsep hotel.Ada 5 bilik kesemuanya..kalau sape yang datang in big group,boleh book kelima-lima bilik homestay ni.Ours was Room 1.Each room has 1 queen bed & 1 sofa bed...with attached bathroom..We requested for additional single bed at cost of RM10.

Bilik fully aircond.Ada flat screened TV & free,strong WIFI

Sofa bed

Sebab homestay ni kat tingkat atas,jadi kena naik tangga lah sikit.Jadi,kurang sesuai untuk wargaemas & OKU.



Ada pantry & dining table yang dikongsi bersama penyewa-penyewa yang lain.Tapi kami tak dine in di situ..cuma bancuh air teh yang disediakan oleh penyewa.

Iron & ironing board turut disediakan.




Tak berkesempatan jumpa owner homestay ni..but he's very friendly,easily reachable and responsive...via phone.Cuma berhubung dengan wakil homestay who is equally nice person.









Stesen keretapi Tanah Merah cuma 800m dari homestay ni






Kami check out pagi-pagi..dan bertolak ke Kota Bharu melalui bandar Machang (memandangkan jalan Pasir Mas dinaiki air).Singgah di Restoran Selera Tepi Sungai untuk breakfast.








All pics (except yg ada muka kami) - credit to host's page
Inshaa Allah,kalau ada kelapangan..nak menginap kat sini lagi.

#BMF

No comments:

Post a Comment